3… 2… 1… start

W końcu mamy 1 marca, więc start konkursu Daj Się Poznać (edycja 2017).

Projekt

Moim projektem, który będę tworzył podczas trwania konkursu, jest gra internetowa „Deadline„. W zamyśle to gra online, w której użytkownik tworzy swoją własną firmę programistyczną. Będzie mógł zatrudniać programistów (a także ich zwalniać :)), podejmować projekty i tworzyć je na czas.

Skąd pomysł?

Na studiach z moim przyjacielem Piotrem Gawędą (pozdrawiam go bardzo serdecznie) tworzyliśmy coś bardzo podobnego. Jednak wtedy był to projekt studencki, który posiadał kilka wad, aczkolwiek miał duży potencjał.

Postanowiłem napisać to od początku, poprawiając i dodając kilka nowych funkcjonalności. Przy okazji nauczyć się nowych technologii, o czym później.

Mechanika gry

Będzie to gra turowa (turą będzie jeden dzień). Gracz w ciągu jednego dnia rzeczywistego będzie mógł wykonać kilka tur. Gdy wyczerpie dzienny limit swoich ruchów, musi poczekać do następnego dnia.

Po stworzeniu nowej firmy (będzie to tożsame z stworzeniem użytkownika), gracz otrzyma skromny budżet. Będzie mógł za te pieniądze wynająć biuro, plus zatrudnić kilku pracowników. Następnie może podjąć się wykonania jakiegoś projektu. Każdy projekt będzie miał określoną złożoność. Aby ukończyć dany projekt w czasie, musimy posiadać odpowiedni personel. Pracownicy których zatrudnimy, będą mieć różne stopnie zaawansowania, które będą odzwierciedlać ich szybkość tworzenia oprogramowania. Ponadto będą różne kategorie pracowników (tj, programista c#, programista sql, webmaster itp).

Rynek pracowników i projektów, będzie globalny dla całej gry, tzn że wszyscy użytkownicy mogą zatrudnić tych samych pracowników oraz podjąć się tych samych projektów. Jednak, gdy jakaś firma zatrudnia pracownika, inna firma nie może go zatrudnić (tak samo z projektami).

Cel gry

Celem gry jest budowa imperium programistycznego- najlepszej firmy. Podejmowanie, kończenie i zatrudnianie coraz większej ilości projektów oraz pracowników, dzięki której będziemy zarabiać jeszcze więcej pieniędzy.

W grze jest przewidziany ranking, który będzie tworzony na podstawie sumy zarobionych pieniędzy.

Technologie

Gra będzie napisana przy wykorzystaniu kilku technologii:

Wybór na SQL i C# był dość oczywisty- na co dzień pracuję z tymi technologiami i uważam je za bardzo przyjazne.

Angulara zawsze chciałem się nauczyć, stąd taki wybór. Co do Materialize, to mam już dosyć Bootstrapa i chcę wykorzystać coś nowego. Fajnie by było jeszcze użyć TypeScripta, ale nie jestem pewien czy poradzę sobie z tyloma nowościami.

Dalszy rozwój

Aplikacja ma duży potencjał na dalszy rozwój. Można dodać różne atrybuty pracowników (np.: pracowitość, zdolność do nauki nowych rzeczy, zdolność do pomocy, itp.). Dodatkowo ukryć atrybuty pracowników tak, aby poprzez przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych odkryć ich umiejętności. Wprowadzić możliwość odejścia pracownika od firmy czy morali pracownika.

Wolę na początek skupić się na mniejszej funkcjonalności, ale dobrze ją dopracować, niż napocząć wiele, które na końcu nie będą w pełni działać.

Słowo końcowe

Mam nadzieję, że po trzech miesiącach pracy nad projektem, będzie on gotowy do użytkowania. Dodatkowo liczę, że uda zaimplementować się całą zaplanowaną funkcjonalność (a może nawet dorzucić coś super).

W następnych postach przedstawię plan działania (roadmapę) i będę opisywał bardziej dogłębnie mechanikę gry.

Linki

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s